« Go back

Reviews of The Alba Morrison Residence

independently rated: 87.5%The percentage of all customers leaving a review on Feefo.com who rated the product either 'good' or 'excellent' based on 16 user reviews of The Alba Morrison Residence
13 Dec 2017

Service:

El apartamento grande y limpio. Con accesorios en cocina,lavavajillas,lavadora,secador,toallas y sábanas.
Buena ubicación.
Muy buena atención por parte de David que nos esperó hasta que llegamos y contestó todas nuestras consultas sin ningún inconveniente.

Product:

Buena ubicación.
Limpio
Cocina y aseo bien equipados.

Our response

Many thanks for this brilliant review! I am delighted to read that you had a wonderful experience with us and we hope to welcome you back again. 

review via Feefo.com

27 Sep 2017

Service:

I was met by a lovey chap David,very nice,but apartment was disappointing,as it is made out lovely luxuary apartments.Apartment has subsidiance,all slant,doors don't stay open,all floorboards creek,shower head broken,noisy students.I have been in lots lovely apartments,which are lovely,do not charge 200 deposit breakages,i would not mind paying that if apartment is in pristine condition,just way get extra money from clients,so disappointing.Will not ever book this company again.They should review 200 up front payment,over the top

Product:

just have read above,overrated

Our response

Thank you for taking the time of post your feedback. I am glad to hear you were happy with the location of the property. 

We are not aware of any structural issues in the property, and this development is not very old, however, I have passed your comments onto the property owner to investigate. We require a £200 refundable security deposit from all our guests, in all our properties. This is noted in our terms and conditions which can be seen prior to booking.

review via Feefo.com

03 Jul 2017

Service:

The apartment was lovely, very quaint. We were met at The Alba Morrison Residence by David who was lovely very helpful. We had a parking spot reserved for our car which was a bonus.The apartment was in a very convient area close to town.

Product:

Everything you need is available and the reserved parking is a bonus

Our response

Thank you for your positive feedback - its always great to hear when guests have a good experience in our properties, we hope to welcome you back soon.

review via Feefo.com

04 Jun 2017

Service:

Excellent service, right from the start when we booked to when we checked in.

Product:

Great apartment, plenty of room for the family and comfortable. Location ideal for getting into Edinburgh, either a 15-20 minute walk or jump on the tram.

Our response

Many thanks for leaving feedback! Its great to hear you enjoyed your stay with us and we hope to welcome you back soon. 

review via Feefo.com

17 Feb 2017

Service:

Straightforward booking system and quick response.

Product:

Good location and easy to find. Helpful concierge service.

Our response

Thank you for your positive feedback - its always great to hear when guests have a good experience in our properties, we hope to welcome you back soon. 

review via Feefo.com

01 Aug 2016

Service:

Easy to deal with; quick response to e-mail queries.

Product:

Comfortable apartment. Great location for city centre attractions and transport links.

Just a couple of negatives: doors on wardrobes had fallen off and were unusable; doors of fridge/freezer require adjustment to allow them to shut properly.

Our response

Thank you for leaving us some feedback - all guest feedback is very important to us.

We're glad you found the Alba Morrison to be comfortable and in a great location for exploring Edinburgh.

We're sorry that the doors on the wardrobe were not usable and the fridge freezer requires some adjustment. We have passed your comments on to the property manager so that any issues can be rectified.

All the best

Hannah - Reserve Apartments

review via Feefo.com

09 Jul 2016

Service:

All communications were clear and easy to deal with

Product:

This provided all we needed. The fridge and freezer set up is a little awkward and the kitchen fan stayed on which concerned us a little. Other than that all was fine and a perfect location for Edinburgh. Appreciated the welcome from David and his ability to let us in at a very busy time for him. Thank you for having us.

review via Feefo.com

06 Jun 2016

Service:

Eddie was waiting for us when we arrived. Everything was in order.

Product:

A clear map, and perhaps location of nearest food shops would be useful. Apartment very clean, easy access to Haymarket tram.

review via Feefo.com

06 Jan 2016

Service:

The booking process was easy and we were met at the apartment despite some delays in our journey due to the flooding. David, who was waiting for us, was friendly and helpful and gave us some useful information about the flat and the local area.

Product:

The apartment was warm and comfortable in an excellent location. We could easily walk to Princes street, Grassmarket, etc.

review via Feefo.com

05 May 2015

Service:

Quick answer according bookings and info.

Product:

Nice apartement, good location, everything in the house.

review via Feefo.com

10 Dec 2014

Service:

Exellent service

Product:

Varm, tidy and clean flat very central

review via Feefo.com

17 Dec 2013

Service:

It needed 3 phone calls to get hold of the lady who let us into the apartment. She spent less than a minute with us, turned on a storage heater and was gone! Nobody knows how storage heaters work; there was a useless instruction written on a piece of paper and nothing more. As a result we sweltered thru the 3 nights as it was warm for the time of year and the block is a warm block. We did not need the storage heating but as far as I can see once these things are on, the heat pours out regardless. Crazy system-God knows what your foreign clients make of it. Then as we were leaving the cleaners turned up at 9.30 despite an 11am deadline- no real problem but it seemed symptomatic of the approach of this company.

Product:

Kitchen blind only came 2/3rds of the way down the window- the curtains were too narrow- the extractor fan did not work- the duvets were cheap and nasty- there were stains on the bedstead- a lot of the kitchen pans and utensils were dirty and we had to wash them. I usually use owners sites and deal direct with owners and this stay merely reinforced why I do this- you get a professional but personal approach which this company seems to have forgotten about. A pity because the apartment itself was fairly nice- an attention to detail could make all the difference.

Our response

Thank you for your feedback. I'm sorry to hear that you were disappointed with this apartment and the service from the property manager. I have taken your comments directly to the owner and manager for further discussion.

At Reserve Apartments, our guests are our priority. I would always advise guests to contact us or the property manager if they have any problems during their stay, so that we can fix any issues straight away, or if necessary re-accommodate you.

I hope you enjoyed visiting Edinburgh, and will return again soon.

review via Feefo.com

20 Oct 2013

Service:

Efficient communication.

Product:

Comfortable and convenient. 2 snags - washing machine was inoperable as the power button was broken; stove overhead fan did not work.

Our response

Thank you for taking the time to leave feedback. I'm pleased to hear that you found the apartment suited your needs. I've passed your feedback on to the property manager, who has now fitted a new washing machine.

review via Feefo.com

27 Aug 2013

Very friendly and easy to get hold of. Everything easy oto find and convenient. Thank you. We will return. I can't comment on prompt return of deposit because I haven't had it yet.

review via Feefo.com

07 Aug 2013

Service:

All the services were OK.

Product:

The apartment was very well, the service was very good.

review via Feefo.com

01 Aug 2013

Service:

Communication was excellent, very friendly staff. If I ever had any questions, they were there to help straight away.

Product:

The apartment was amazing! it was in a great location and very spacous inside. Would love to stay there again.

review via Feefo.com